5 sfaturi de business pentru începutul de an

Succesul în afaceri nu vine ușor și depinde de o mulțime de factori, mai mici sau mai mari. Chiar și într-un an „normal”, succesul nu este asigurat. Cu atât mai puțin în 2020, când o pandemie globală a transformat tot ce știam despre business. Cu toate acestea, anul ce tocmai a început ne îndeamnă la ceva mai mult optimism. Previziunile economice realizate în toamna anului trecut arătau că România va crește cu aproximativ 3,3% în 2021, în timp ce economia zonei euro va înregistra o creștere de 4,2%. Pentru a profita pe de-a întregul de orice îmbunătățire a contextului, însă, este nevoie să vă pregătiți afacerea și pe voi înșivă, ca lideri de afaceri, pentru a sprijini această creștere.

  1. Adoptați agilitatea ca parte a culturii dumneavoastră de afaceri

Dacă 2020 ne-a învățat ceva, este faptul că trebuie să fim pregătiți pentru orice. Pentru cei aflați în poziții de conducere, acest lucru înseamnă să se poată descurca în orice situații. Dacă anul trecut multe companii au ales să implementeze munca de la domiciliu, acum, un număr tot mai mare de organizații iau în considerare redeschiderea birourilor, măcar în valuri sau cu grupuri mai mici de angajați. Aceste companii ar trebui să comunice coerent și din timp planurile lor de a se deschide în siguranță. Pregătiți-vă chiar și pentru cele mai grave scenarii, revizuiți-vă planul de afaceri în funcție de acestea și faceți o estimare „ce se întâmplă dacă”, astfel încât să aveți o idee numerică de ce ar însemna fiecare scenariu în parte și să puteți, astfel, să fiți cât mai agili.

Agilitatea înseamnă, de asemenea, adoptarea practicilor care vă fac afacerea mai eficientă. Softurile potrivite pentru business, spre exemplu cele de tip ERP, pot elibera managementul de sarcini rutiniere și consumatoare de timp. Evaluați procesele în care automatizarea vă poate economisi timp și investiți în acestea, deoarece ele vor continua să vă servească chiar și după încheierea pandemiei.

  1. Nu vă fie teamă să încercați ceva nou

În 2020, pandemia ne-a învățat că nu ne mai putem baza pe rutine care ne erau familiare și care funcționaseră pentru noi în trecut. Adaptarea la noile reguli de a lucra, de a socializa și de a ne deplasa a devenit o parte necesară a vieții de zi cu zi și toți am fost forțați să ieșim din zona noastră de confort, primul pas către a deveni mai creativi și mai inventivi.

Pentru mulți, această „restructurare forțată” a condus la găsirea de noi soluții de a continua activitatea, unele dintre ele dovedindu-se, chiar, a fi mai bune decât modul anterior de a face lucrurile. De acum înainte, este important să fiți conștienți de faptul că ele se vor schimba și în continuare, deci ar fi ideal să nu vă obișnuiți prea tare cu o „nouă” rutină. Puteți, în schimb, să continuați să explorați idei noi, să încercați lucruri noi și să inovați în modul în care faceți afaceri.

  1. Automatizați procesele de afaceri care consumă timp

 Se întâmplă adeseori să repetăm aceleași procese pe care le-am făcut dintotdeauna, chiar dacă simțim că pun presiune asupra timpului nostru, pentru că ne sunt familiare și nu știm cum altfel am putea să le organizăm. Urmând drumuri deja bătătorite nu vom ajunge, însă, la noi reușite. Într-o epocă tot mai digitalizată, cheia creșterii și dezvoltării afacerii dumneavoastră constă în automatizarea proceselor de afaceri – o variantă simplă de a vă face viața dumneavoastră și a angajaților mai ușoară, mai puțin stresantă și mai echilibrată. Un ERP adună toate informațiile importante pentru desfășurarea activității într-un singur loc, eliminând astfel erorile ce apăreau anterior din date incorecte sau din lipsa corelării dintre anumite informații. Mai mult decât atât, pentru că unele procese, precum raportarea, devin complet automatizate, costurile operaționale pot scădea semnificativ, în timp ce satisfacția angajaților, care scapă de sarcini banale de rutină, crește exponențial.

  1. Implementați oportunități de dezvoltare

Dacă 2020 a fost un an în care accentul a fost pus pe supraviețuire, 2021 va fi despre dezvoltare. Dezvoltarea companiei dumneavoastră nu este posibilă fără creșterea competențelor angajaților dumneavoastră. De aceea, investiția în dezvoltarea echipei nu are ca rezultat doar creșterea productivității lor, ci reprezintă și o modalitate de a crește loialitatea oamenilor față de compania dumneavoastră.

  1. Ascultați

Conducerea unei companii nu trebuie să fie un proces solitar – cu sigurață aveți în jur oameni deștepți și cu experiență care vă pot sprijini cu un sfart. Fiți deschis la a-i asculta pe cei din jur. Clienții dumneavoastră mai ales reprezintă o sursă fantastică de informații. Ei vă pot ajuta să vă uitați cu un ochi critic la afacerea dumneavoastră și vă pot oferi ponturi interesante despre direcția în care ar trebui să vă dezvoltați în viitor.

  1. Planificați pentru viitor

Poate fi dificil să planificăm viitorul când acesta pare incert. Cu toate acestea, singura modalitate de a face viitorul sigur și stabil este să îl creați. De aceea, mult curaj înainte să vă construiți un an extraordinar.

Meniu