Contact

Amazon este, dincolo de orice îndoială, cel mai mare retailer online din lume. În 2018, a susținut vânzări de peste $230 de miliarde pentru peste 5 milioane de vânzători de pe toate continentele. În lumea ecommerce-ului, Amazon reprezintă un instrument pe care cei care vând online nu își permit să îl ignore. În cei 25 de ani de la fondarea sa, Amazon s-a dezvoltat către a deveni, practic, sinonim cu conceptul de shpopping online.

Pentru companii de toate mărimile, din orice colț al lumii, Amazon reprezintă și o modalitate simplă de a ajunge la o bază extrem de largă și de variată de clienți, oferindu-le, în același timp, și infrastructura și instrumentele necesare. Amazon poate ajuta companiile să crească exponențial, însă acest drum nu este simplu și nici nu e garantat că succesul va veni.

Cum pui, atunci, bazele unui business de succes pe Amazon?

 

  1. Stabilește ce produs sau produse vrei sa vinzi și verifică dacă au nevoie de aprobarea Amazon

Poți alege să vinzi cam orice îți trece prin minte și care este relevant pentru businessul tău. Dacă este să asculți, însă, de sfatul specialiștilor, ei recomandă un produs nu foarte scump, preferabil cu un preț mai mic de 70 de dolari și cu o marjă de profit generoasă din care să îți permiți să plătești comisionul Amazon. În plus, pentru a crește eficiența costurilor legate de livrare și depozitare, ar fi ideal ca acest produs să fie ușor și nu foarte voluminos.

Există  pe Amazon 20 de categorii care sunt complet deschise oricui vrea să vândă. Pe lângă acestea, însă, mai sunt 15 alte categorii pentru care ai categoric nevoie de aprobarea Amazon, ceea ce înseamnă că, pentru a le vinde, va trebui să aplici pentru un abonament de tip Professional Selling Plan. În plus, dacă vrei să simplifici lucrurile și mai mult, ai grijă să alegi ceva ce nu are nevoie de alte autorizații legale (cum e cazul produselor cosmetice) sau unde trebuie să asiguri suport sau garanții după vânzare (cum e cazul pentru produsele electronice).

 

  1. Alege marketplace-ul pe care vei vinde

Amazon operează, la nivel mondial, 12 marketplace-uri în total: SUA, Marea Britanie, Germania, Franța, Italia și Spania, Canada, Japonia, India, China, Mexic și Brazilia. În funcție de  produsul ales și de piețele pe care îți dorești să le atingi, poți alege oricare dintre acestea. Cele mai simplu de accesat pentru români, din punct de vedere logistic și al limbii, sunt cele din Marea Britanie și SUA.

 

  1. Creează-ți cont de Seller pe Amazon

Pentru a-ți crea un cont de vânzător ai nevoie de :

·        Informații despre firma prin intermediul căreia vinzi (numărul de înregistrare la Registrul Comerțului, adresa sediului social etc). Varianta ideală este să ai un SRL cu cod CAEN 4791 – Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet, dar poți să activezi și dacă ai doar un PFA.

·        Un card bancar valabil și care poate fi folosit la nivel internațional;

·        Număr de telefon valid;

·        Informații despre persoana care va coordona contul de vânzări: date de identitate, adresă etc;

·        Detaliile unui cont bancar. Pentru a finaliza înregistrarea trebuie să furnizezi detaliile unui cont bancar unde îți vor fi virați banii din vânzări.

 

  1. Alege cum vinzi

Există 2 posibilități prin care să vinzi pe Amazon: fie să devii vânzător FBA (Fulfilled by Amazon) sau vânzător MF (Merchant Fullfilled). Prima varianta este mai simplă, în general, pentru că înseamnă doar să îți trimiți produsele către depozitele Amazon și, de acolo, ei le vor trimite mai departe către utilizatorii finali, folosindu-și propria rețea de distribuție. Astfel, Amazon primește și îți depozitează produsele, îndeplinește comenzile de livrare a produselor tale și chiar, în unele cazuri, se ocupă de serviciile de customer service, în timp ce tu ai timp să te concentrezi pe creșterea afacerii tale, să găsești noi produse pe care să le vinzi sau noi metode prin care să le promovezi.

 

  1. Asigură-te că îți promovezi produsele

Amazon are un catalog masiv, cu peste 12 milioane de produse. Ca să ai succes, nu este, deci, suficient să oferi un produs bun, ci trebuie să te asiguri că oamenii vor găsi și alege produsul tău. Există numeroase variante de a-ți promova produsele, atât prin intermediul platformei, ci și utilizând instrumente externe, cum ar fi, spre exemplu, rețelele sociale.

Odată ce ai parcurs acești pași, felicitări: ai un business de ecommerce pe cea mai importantă platformă de shopping online din lume. Iar ca să îți asiguri succesul, trebuie să te îngrijești nu doar de lucrurile externe, ci și de cele din spatele operațiunii.

Partea de contabilitate, spre exemplu, va fi de o importanță majoră pentru a te asigura că urmărești corect traseul comenzilor sau încasările de la Amazon și plățile pe care le ai de făcut către furnizori și emiți declarațiile necesare autorităților. Scapă de grija lor cu ajutorul WizCount, un software de contabilitate ce include o interfață specială pentru activitățile cu Amazon. Cu ajutorul acesteia, atunci când primești fișierele cu facturile emise pentru clienții finali de către Amazon, le poți importa în WizCount, unde sunt ordonate corespunzător și incluse în calculele financiare ale firmei. Astfel, tu te asiguri că nu ratezi nici o factură și că toate operațiunile tale fiscale sunt transparente și răspund legislației în vigoare în România.

Contacteaza-ne

Aveti intrebari despre solutiile noastre software?

Va rugam contactati unul dintre reprezentantii nostri: +4 021 318 0100