Cele mai mari 6 provocări de HR ale perioadei

Angajații sunt, fără îndoială, cel mai de preț element al oricărei companii, fără de care succesul ar fi imposibil. Este, deci, la fel de evident că departamentul desemnat să ajute la gestionarea lor este unul dintre cele mai, dacă nu chiar cel mai important departament din companie. Cu toate acestea, multe companii se confruntă cu o serie de probleme și ineficiențe de HR, mai ales în contextul acestui an, care a impus adoptarea telemuncii într-un format foarte extins și cu zero timp de pregătire.

Departamentele de HR din companii mici și mari deopotrivă se confruntă cu una sau mai multe din 6 provocări comune, provocări pe care, în pregătire pentru 2021, orice manager trebuie să știe cum să le gestioneze.

  1. Nivelul de engagement al angajaților este în scădere

Cu toate schimbările din 2020, angajații și managerii se simt epuizați și izolați. Chiar dacă unele aspecte ale lucrului de acasă sunt apreciate de către echipe, lipsa contactului direct cu colegii și managerii de atâtea luni începe să își pună amprenta pe engagementul lor – deși zi de zi își duc la bun sfârșit sarcinile de lucru, este tot mai greu să se simtă conectați de colegii lor și, până la urmă, de companie. O soluție de tip intranet sau o aplicație mobilă care să gestioneze și activitățile de HR, dar să permită și comunicarea mai facilă pot fi soluții excelente pentru a contracara potențiala demotivare a oamenilor.

  1. Comunicare la distanță

Procesele de HR au fost, pentru multe companii, gândite pentru angajații care veneau fizic în birou și se bazează într-o mare măsură pe comunicare directă sau pe hârtii – ambele variante fiind dificil de implementat în această perioadă. Departamentele de HR trebuie să se asigure că găsesc un mijloc de comunicare cu angajații care să fie atât la îndemână și simplu de utilizat pentru ambele părți, cât și eficient, astfel încât să nu se piardă niciodată detalii pe drum.

  1. Training și dezvoltare

În ultimele luni, multe companii s-au concentrat aproape exclusiv pe soluții de mitigare a riscurilor venite din exterior și și-au canalizat energia către a ține business-ul în picioare, cu perturbări minime în activitate. Pe măsură ce ne îndreptăm către un an nou, însă, este momentul cel mai potrivit pentru a lua în calcul și nevoile de dezvoltare ale angajaților. Chiar dacă a fost un an dificil, activitățile prin care angajații cresc și devin mai buni la ceea ce fac trebuie să continue pentru a asigura succesul pe termen lung al companiei. O soluție complexă de HR precum WizOne permite realizarea de la distanță a evaluărilor de performanță, dar și să țină evidența cursurilor deja realizate sau cele necesare echipei.

  1. Reducerea costurilor

La o primă privire, investițiile în tehnologie de HR pot părea doar un cost greu de explicat dacă procedeele manuale își fac treaba. Pe termen lung, însă, ineficiențele din HR ajung să te coste mult mai mult – ineficiența și lipsa de productivitate a angajaților sunt aspecte ce nu pot fi luate în seamă prea din timp. Să luam un exemplu simplu: 10 minute din fiecare oră petrecute de omul de HR pentru a răspunde, telefonic sau prin email, întrebărilor angajaților ajunge să însemne 347 de ore pe an, adică mai mult de două luni de muncă în fiecare an. Un sistem software de gestionare a resurselor umane poate reduce substanțial aceste costuri, automatizând, spre exemplu, absolut toate task-urile rutiniere de HR (eliberarea de adeverințe sau cererile de concediu).

  1. Erori umane

Chiar și lăsând la o parte costurile, problemele de eficiență sau de satisfacție a angajaților, procesele manuale au un dezavantaj major, și anume riscul apariției erorilor umane. Chiar și cei mai buni angajați pot face greșeli. Este atât de simplu să treci un număr greșit într-un Excel sau să rătăcești o cerere. Un soft de HR asigură un back-up pentru toate activitățile de HR, centralizează toate informațiile importante și îmbunătățește semnificativ viteza și eficiența proceselor.

  1. Capabilități de self-service pentru angajați

Lipsa unor instrumente de self-service este una dintre cele mai mari provocări ale angajaților care lucrează remote. Aceștia au mult de pierdut dacă accesul la departamentul de HR trebuie să fie mereu mediat de angajații acestuia și dacă sunt nevoiți să aștepte mult fie și doar pentru a-și nota o zi de concediu. WizOne, însă, le dă angajaților posibilitatea să acceseze tot felul de informații individuale, de la beneficii la fluturașii de salariu, de pe orice dispozitiv și oricând doresc, chiar și într-o dimineață de duminică. Astfel, echipa câștigă flexibilitate, iar angajații departamentului de HR nu trebuie să mai răspundă atâtor întrebări.

Tehnologia de HR nu este, desigur, un panaceu pentru toate problemele de administrare a resurselor umane. Însă o soluție precum WizOne vă poate ușura munca și oferi un avantaj cu care să intrați în 2021 mai încrezător că angajații rămân fericiți și, deci, productivi.

Meniu