Contact

Pandemia de coronavirus a schimbat universul forței de muncă în doar câteva săptâmâni. Pe măsură ce autoritățile dintr-un număr tot mai mare de țări au emis avertizări și chiar interdicții de liberă mișcare a persoanelor, toate afacerile ce se bazau pe aceste interacțiuni fizice s-au văzut înghețate. În același timp, însă, coronavirusul a impulsionat toate activitățile ce puteau fi realizate online sau cu un contact uman minim. Extrem de multe companii și-au mutat forța de muncă și operațiunile de la distanță, rămânând, însă, conectate.

De câțiva ani deja, tendința de a lucra de la distanță s-a intensificat și a devenit un subiect de discuții în multe echipe de conducere din toată lumea. Dacă ea era deja prezentă în marile corporații din lume, pandemia a făcut ca această tendință să se extindă rapid și la companii de mărime mai mică sau mijlocie. În contextul actual, tot mai multe voci spun că acesta este doar începutul și că, odată ce restricțiile de circulație vor fi ridicate, vom descoperi că normalitatea locului de muncă include și munca de la distanță.

Este acesta un lucru rău pentru companii?

Cu siguranță nu, dacă este abordat cum trebuie. Iată cele mai importante 3 motive pentru care munca de la distanță poate și ar trebui să devină o soluție mai des abordată după această criză:

  1. Capacitatea de a atrage talente mai diverse

Poate că cel mai relevant avantaj al muncii de la distanță se referă la flexibilitatea pe care o oferă companiei în a atrage cei mai buni angajați, indiferent de locația lor fizică. În special pentru acele companii care caută să angajeze mileniali sau tineri din generația Z, mobilitatea pe care le-o pot oferi acestora și libertatea de a-și organiza singuri munca contează mult în creionarea unei imagini de angajator de top. În plus, în contextul aglomerării orașelor, ce face ca timpul petrecut pe drum către birou să crească, scăzând astfel satisfacția pe care o resimt angajații când vin la job, opțiunea de a lucra de la distanță are impact direct asupra productivității.

Secretul pentru ca munca de la distanță să funcționeze corect pentru toți cei implicați este utilizarea unui sistem puternic de management al resurselor umane precum WizOne. Acesta le permite managerilor direcți și departamentului de HR să rămână aproape de angajați și să gestioneze de la distanță sarcini specifice, precum introducerea și validarea pontajelor, urmărirea productivității și performanței individuale sau eliberarea și aprobarea unui număr de documente de HR (adeverințe, concedii etc.)

  1. Abilitatea de a ține costurile sub control

Oameni și, deci, și companiile își schimbă greu obiceiurile. Modul obișnuit de a face lucrurile este, adeseori, preferat posibilelor inovații. Cu toate acestea, un șoc precum pandemia actuală modifică status quo-ul și îi incurajează pe oameni să ia în considerare alte abordări. Când vine vorba de cheltuieli, pe termen lung, munca de la distanță poate crește eficiența financiară datorită reducerii cheltuielilor fixe asociate chiriei spațiului de birouri și cheltuielilor de întreținere. În plus, s-a demonstrat deja că flexibilitatea de care se bucură angajații îmbunătățește echilibrul dintre viața profesională și cea personală și reduce nivelul de stres, contribuind astfel la reducerea presiunii asupra salariilor. Utilizarea unui software de salarizare cuprinzător precum WizSalary, în special atunci când este integrat cu o soluție de management a resurselor umane precum WizOne, le permite companiilor să aibă mai mult spațiu de manevră în ceea ce privește structura de personal și salariile lor. Utilizarea acestor 2 soluții software crește ușurința cu care companiile urmăresc și calculează salariile în diferite condiții de colaborare, fie că e vorba contracte full-time sau part-time, muncă în schimburi sau contracte pe perioade determinate.

  1. Eficiență sporită

Deși mulți angajatori sunt îngrijorați de lipsa de productivitate asociată mediilor de lucru de acasă, mulți descoperă, în această perioadă, că această problemă nu este atât de frecventă precum își imaginau. Dimpotrivă, în multe cazuri, angajații reușesc să își creeze spații de lucru de acasă unde se simt confortabil și unde pot evita întreruperile atunci când au nevoie să se concentreze, reușind, astfel, să fie mai productivi decât la birou.

În plus, cu ajutorul soluțiilor tehnologice potrivite, oamenii pot foarte ușor să finalizeze aceleași sarcini acasă ca și la birou, fiind în permanent contact cu echipele lor și având acces complet la toate datele de care au nevoie. O astfel de soluție tehnologică ce asigură suport major pentru companiile nevoite să facă trecerea către munca de la distanță este o soluție ERP disponibilă ea însăși de la distanță, printr-o platformă web ușor de folosit – așa cum este cazul versiunii web-based a ERP-ului WizPro. Pe scurt, această versiune permite oricărui utilizator dintr-o companie client să acceseze toate funcționalitățile ERP de care are nevoie, de la modulul financiar-contabil la gestiunea de stocuri, aprovizionare sau controlul calității și producției, de oriunde, de pe orice laptop cu acces la Internet.

Pandemia de coronavirus a creat cel mai mare experiment de lucru de la distanță din istorie, cu sute de milioane de participanți. Acest test va forța toate companiile să analizeze avantajele și dezavantajele acestui tip de activitate, conducând, fără urmă de îndoială, la îmbunătățirea modului în care operează companiile per ansamblu. Odată terminată starea de urgență, atunci când mulți dintre noi vom putea reveni la birourile noastre fizice, lucrul de la distanță nu va mai fi un lucru inedit. Dimpotrivă, cu ajutorul instrumentelor software potrivite și cu suportul unui partener tehnologic de încredere, lucrul de la distanță ar putea foarte ușor deveni noul nostru normal.

Contacteaza-ne

Aveti intrebari despre solutiile noastre software?

Va rugam contactati unul dintre reprezentantii nostri: +4 021 318 0100