Sistem ERP, soft CRM sau ambele

Sistemele ERP si CRM se aseamana in multe feluri deoarece ambele sunt implementate cu scopul de a creste profitul general al unei afaceri, insa functionalitatile lor de baza sunt complet diferite. Atunci cand sunt privite separat, este mai usor sa iti dai seama de modul in care cele doua contribuie la imbunatatirea eficientei si la cresterea vanzarilor dintr-o companie.

Ce este ERP, ce este CRM

Un soft CRM  poate fi utilizat de catre echipele de vanzari, marketing si new business developers pentru a:

  • tine evidenta clientilor si a comportamentului acestora in procesul de cumparare/achizitionare;
  • identifica noi oportunitati de business si noi leaduri;
  • eficientiza procesele de vanzare si pentru a reduce activitatile repetitive;
  • a automatiza procesele de marketing (e-mailuri sau campanii de publicitate online);
  • a gestiona conturi si campanii de social media;
  • Oferi un sprijin mai bun pentru clientii actuali.

Un sistem ERP reprezinta un sistem informatic menit sa ajute la eficientizarea proceselor de business dintr-o companie centralizand toate informatiile intr-o singura platforma.

Care sunt diferentele dintre cele doua solutii

Principala diferenta dintre cele doua solutii software tine de scopul lor: un soft CRM se adreseaza  in special echipelor sales & marketing, pe cand un sistem ERP cuprinde functionalitati pentru intreaga organizatie.

Desi beneficiile utilizarii lor sunt asemanatoare, sistemele ERP si CRM folosesc abordari diferite pentru a creste profitul. Scopul principal al unui sistem ERP este reducerea costurilor prin eficientizarea proceselor de business. Implementarea unui soft ERP va reduce valoarea capitalului cheltuit pentru aceste procese.

CRM are ca scop cresterea profitului prin producerea unui volum mai mare de vanzari. Avand o  baza de date centralizata despre clienti, este mult mai usor pentru intreaga echipa de vanzari sa imbunatateasca relatiile cu clientii si sa gaseasca noi oportunitati de crestere. O mai buna comunicare cu clientii va atrage de la sine si cresterea loialitatii fata de brand si, mai ales, a profiturilor companiei.

Cum iti dai seama de care dintre cele doua solutii ai nevoie?

O afacere trebuie sa aiba in primul rand procese inainte de a fi luata in considerare eficientizarea acestora. In al doilea rand, trebuie sa genereze profit prin eficientizarea costurilor.

CRM este adeseori ales ca prima investitie pentru ca ajuta la dezvoltarea businessului. Generarea si mentinerea vanzarilor este ceea ce fac posibile restul actiunilor intr-o companie. Ajutand la maximizarea cifrei de vanzare, un soft CRM poate permite unei afaceri sa creasca si sa se dezvolte pana la punctul in care un sistem ERP devine o necesitate.

Pentru a creste profitul, exista doua posibilitati: cresterea vanzarilor si eficientizarea cheltuielilor. Un sistem CRM aduce mai multe venituri prin cifre mai bune de vanzari, in timp ce un sistem ERP reduce cheltuielile totale operationale. Impreuna, aceste sisteme software pot ajuta o afacere sa isi creasca eficienta.

Meniu