În ultimele luni, pandemia ne-a transformat viețile, atât pe plan profesional, cât și personal. Poate nici una nu a fost, însă, atât de radicală precum munca de acasă – la jumătatea lui martie, sute de mii de angajați din toată România, din multinaționale, dar și din companii mici, și-au părăsit birourile și au trecut, 100% din timp, în sistem remote. Șase luni mai târziu, unii dintre ei nu s-au întors încă, iar dinamica tot mai accelerată a numărului de cazuri, în special în orașe mari precum Bucureștiul, crește exponențial posibilitatea ca munca de acasă să rămână alegerea managerilor în lunile ce vin.
Lucratul în afara cadrului organizat al biroului vine la pachet cu o serie de provocări, însă, pentru angajat, dar și pentru angajator. Dacă primul a avut probleme de adaptare și resimte acum absența colegilor, cel de-al doilea are în cap o listă lungă de întrebări, de la cum să asigure condițiile potrivite de muncă la ce și cât se lucrează, în realitate, de acasă. Odată cu trecerea lunilor, monitorizarea corectă a muncii angajaților și reflectarea ei conform reglementărilor legale a devenit un punct major de interes pentru companii.
Potrivit Legii 53/2003 din Codul Muncii, angajatorul este obligat să țină evidența orelor de lucru prestate zilnic de fiecare angajat, cu declararea clară a orelor de începere și de sfârșit ale programului de lucru. Totodată, în cazul unui control, angajatorul trebuie să prezinte documentele care fac dovada acestei evidențe. În perioada pre-pandemică, acest lucru se rezolva ușor, mai ales în cazurilor companiilor mici și mijlocii, printr-o condică fizică pe care angajații o completau la începutul și respectiv finalul fiecărei zi de lucru. În ultimele luni, însă, în condiții de telemuncă, această variantă nu a mai fost posibilă, dar obligativitățile au rămas valabile pentru angajatori.
Cum, atunci, să te asiguri că poți face un pontaj corect, de la distanță?
Cea mai eficientă variantă, ce asigură ușurință în utilizare, garantând, totodată, corectitudinea datelor colectate este utilizarea unui soft de resurse umane precum WizOne, ce include și opțiunea pontajului.
„Utilizarea unei soluții de software de management al personalului aduce numeroase beneficii chiar și celor mai mici companii. În această perioadă, însă, cu precădere, cel mai important este cel referitor la pontaj – care trebuie înregistrat zilnic, corect, și fără să creeze probleme în plus pentru angajat”, explică Anca Cîrstoiu, Division Manager Small & Medium Business în cadrul Wizrom Software.
Care sunt, în opinia ei, cele mai importante 3 beneficii ale utilizării softului de resurse umane WizOne pentru pontaj?
- Evidențierea clară, fără erori, a orelor efectiv lucrate
Odată completate în WizOne, orele lucrate de echipă sunt contorizate automat și, apoi, pot fi consultate de managerii relevanți, inclusiv sub forma foilor de evidență a pontajului. Acestea pot fi accesate în orice moment pentru a verifica cuantumul total de muncă al fiecărui angajat, observând situații în care angajatul nu își îndeplinește îndatoririle de birou conform contractului sau, dimpotrivă, în care adună ore suplimentare.
- O metodă simplă pentru aprobarea fișelor de pontaj și autorizarea plății salariului
Softul de HR WizOne acordă utilizatorilor cu rol definit de manager dreptul de a consulta și aproba pontajul lunar. Odată ce se înregistrează aprobarea, informațiile din WizOne se pot integra automat cu un soft de payroll, cum ar fi WizSalary, pentru calculul direct al salariilor și plata acestora.
În acest fel, managerii economisesc timp prețios, în timp ce departamentele de HR și de contabilitate totodată pot conta pe eliminarea permanentă a erorilor posibile în calcul salariilor.
- Accesul sigur, remote și online
Beneficiile anterioare sunt, însă, greu de valorificat în condiții de telemuncă, dacă angajații nu au acces la capabilitățile de pontaj. Soluția de software WizOne, însă, pune la dispoziția utilizatorilor o platformă intuitivă, ușor de utilizat, accesibilă online, de oriunde și de pe orice dispozitiv.