Transformarea proceselor de business, noul normal

business W1600 m

Până acum, anul 2020 s-a dovedit a fi extrem de diferit de ceea ce ne imaginam noi că va fi. Companiile din toată lumea s-au confruntat cu provocări fără precedent, fiind, astfel, forțate să își transforme procesele de business, indiferent dacă aveau această transformare în plan sau nu.

La începutul acestui an, cele mai multe companii ce aveau în plan transformarea se uitau la modul în care puteau utiliza sistemele ERP pentru a îmbunătăți operațiunile de business și a face schimbări strategice. Majoritatea acestor inițiative includeau capabilități noi precum Internetul tuturor lucrurilor, utilizarea de roboți, inteligență artificială și alte tehnologii de ultimă generație. Erau vizate, astfel, proiecte de cursă lungă.

Apoi a început pandemia. În loc să se concentreze pe tehnologii strategice și schimbări pe termen lung, multe companii au fost surprinse de evenimente și forțate să se lupte pentru a supraviețui. Unele și-au văzut veniturile reduse drastic în doar câteva săptămâni. Astfel, o parte dintre ele au văzut în implementarea unor sisteme ERP modalitatea de a prelua controlul asupra resurselor și a găsi, astfel, soluții pentru a supraviețui.

În același timp, alte companii s-au confruntat cu situația diametral opusă: cererea pentru produsele lor a crescut semnificativ aproape peste noapte, punând presiune pe modul lor obișnuit de a acționa și făcând necesară transformarea lanțului de distribuție.

Al treilea segment de companii, poate cel mai mare, se găsește undeva între aceste două extreme. S-ar putea să nu își dorească să se schimbe neapărat, dar au fost forțate să o facă, în special pentru a face față provocărilor de HR și de organizare pentru a face posibilă munca de la distanță.

În noua normalitate ce se prefigurează, multe procese de business și modele de operare vor continua să necesite schimbare. Iată câțiva pași pe care companiile ar trebui să îi facă pentru a-și transforma business-ul și a-l face mai rezistent la noi schimbări.

  1. Analizează situația existentă

Indiferent de contextul tău de business, o analiză atentă și sinceră este necesară. Ai mare nevoie să înțelegi ce procese de business nu mai pot funcționa corect și cum ar trebui reașezate pentru a susține viitorul. Cât de bine aliniate sunt eforturile tale de transformare a proceselor de business cu implementările de ERP și alte inițiative tehnologice? Această analiză va reprezenta o bază solidă pentru următorii pași.

  1. Definește-ți (sau redefinește-ți) strategia și viziunea de business

Gândită în 2019, strategia și viziunea ta pentru companie s-ar putea să nu se mai potrivească realității foarte diferite din acest an. Acesta este momentul potrivit să îți redefinești direcțiile, obiectivele și prioritățile organizaționale. În funcție de acestea, poți gândi un proces de transformare strategică a business-ului într-un mod care este aliniat cu direcția viitoare a companiei tale.

  1. Definește cum îți poți îmbunătăți procesele de business

Multe companii au acum șansa să-și schimbe procesele de business pentru a fi mai bine aliniate realității din prezent. În plus față de oportunitățile obișnuite de a simplifica și consolida procesele de business, acum poți încerca să faci schimbări care să permită companiei tale să devină mai flexibilă și mai agilă. În plus, îmbunătățind procesele de business, îți poți ajuta echipa să anticipeze și să răspundă cu mai multă ușurință situațiilor neprevăzute din viitor.

  1. Identifică oportunități potențiale de automatizare

În trecut, companiile porneau transformarea proceselor de business de la o anumită tehnologie. Astăzi, o variantă mai eficientă este să pleci de la obiectivele strategice de îmbunătățire și să alegi, apoi, cel mai potrivit instrument tehnologic.

Pentru unii, acest lucru ar putea însemna un sistem ERP cuprinzător precum WizPro. Pentru alții, ar putea însemna să ia în considerare introducerea unui sistem complet de management al resurselor umane precum WizOne sau a unei soluții de automatizare a vânzărilor precum ASKI SFA.

Indiferent de situație, tehnologia este mai mult un suport personalizabil decât o soluție potrivită oricărei probleme.

  1. Pune la punct un plan de transfomare

Odată bifate etapele descrise anterior, este importantă definirea unui plan concis de transformare a business-ului. Cum vei implementa aceste îmbunătățiri operaționale? În ce ordine? De ce suport extern ai nevoie?

Transformarea și restructurarea companiei este un proces complex, ce poate dura. Tocmai de aceea, este important să ai un plan clar care să specifice exact schimbările pe care ți le dorești. Este la fel de important să ai alături specialiștii potriviți, care nu doar să cunoască îndeproape sistemele tehnologice, dar și să îți înțeleagă nevoile de business și industria, astfel încât să îți ofere consultanță reală. Echipa Wizrom este formată din profesioniști cu experiență practică ce te pot ajuta să descoperi cele mai bune soluții pentru compania ta.

  1. Ajută-ți echipa să se adapteze schimbărilor

O componentă importantă a planului de transformare ar trebui să se refere la modalitățile de a susține schimbarea în rândul angajaților. Mulți dintre aceștia se confruntă deja cu tot felul de alte probleme și cu presiunea incertitudinii din viața lor de zi cu zi. De aceea, un plan de management al schimbării este esențial pentru a te asigura că transformarea proceselor de business se bucură de sprijinul echipei.

Concluzia este una simplă: chiar dacă ești forțat să faci schimbări, acest lucru nu înseamnă că nu poți controla procesul. Cheia este să fii proactiv și să definești singur nevoile companiei tale astfel încât ea nu doar să supraviețuiască acestui an dificil, ci să fie pregătită să aibă succes și în noul context al lumii noastre de acum încolo.