Cele 3 elemente esențiale de urmărit la finanțele companiei

wizcount solutie software de contabilitate si gestiune financiara

Pentru oricine are un business mic, administrarea corectă și consistentă a finanțelor poate fi o provocare. Adeseori, unul din motivele pentru care companiile mici ajung să existe este datorită talentului fondatorului lor în a oferi un serviciu sau produs bun, ceea ce nu înseamnă că acesta are și cunoștințele necesare pentru a fi manager bun. Iar fără prea multă experiență în urmărirea aspectelor financiare esențiale, este ușor pentru oricine să facă alegerile greșite pentru business-ul lor.

Un raport din 2019 al Biroului American de Statistică a Muncii arăta că cele mai frecvente două motive pentru care companiile eșuează sunt planificarea financiară insuficientă și lipsa unui leadership puternic. În același timp, un studiu realizat de Visa la nivel local a descoperit că peste jumătate din IMM-urile din România gestionează cu dificultate fluxul de numerar, iar pentru circa 60% este o provocare să țină o evidență clară a finanțelor.

Nu orice companie are resursele necesare pentru a angaja un manager financiar, în timp ce directorul executiv nu are, poate, nici el timp să învețe toate subtilitățile financiare pentru a ști cum să găsescă informații relevante în balanța obișnuită pregătită de contabil. Mai ales în perioade pline de provocări, atunci când întreaga energie a echipei ar trebui orientată către activitățile de bază care generează venituri, este totuși important ca finanțele să fie controlate cu atenție. Soluția cea mai la îndemână? O soluție software de contabilitate și gestiune financiară precum WizCount.

Care sunt cele mai importante 3 sfaturi financiare de urmat dacă deții o companie?

  1. Urmărește cu strictețe termenele de plată

Este imposibil să îți planifici banii și să te asiguri că ai întotdeauna lichiditățile de care ai nevoie dacă nu îți urmărești facturile și nu știi exact care le sunt termenele de plată. Mai mult decât atât, uitând să faci plățile la momentul potrivit poate însemna și că acumulezi dobânzi sau penalități care apoi să adauge presiune pe compania ta. Cu ajutorul softului WizCount, poți foarte simplu să îți setezi notificări pentru plăți sau să verifici în orice moment, cu doar câteva click-uri, care este situația la zi a facturilor.

  1. Monitorizează-ți cheltuielile

Știi, oare, câți bani cheltuiești lunar? Care sunt cheltuielile recurente sau ce plăți suplimentare ai realizat într-o anumită perioadă? Poate părea banal, dar totuși multe persoane nu sunt conștiente de sumele totale pe care le cheltuie atunci când se adună toate facturile, abonamentele, costurile cu personalul sau cu activele fixe.

Fără să știi unde se duc banii, este greu să indentifici zonele în care ai putea să îmbunătățești costurile. De aceea, este recomandat să îți urmărești cheltuielile la zi folosind funcționalitățile WizCount de contabilitate primară, introducând toate facturile primite.

  1. Gestionează inventarul

Ți s-a întâmplat să comanzi prea multe produse, doar ca apoi să stea să adune praf până le-ai vândut? Sau, dimpotrivă, rămâi prea repede fără inventar, iar clienții sunt nemulțumiți că trebuie să aștepte după produsele pe care vor să le cumpere de la tine? Îmbunătățirea modului în care îți gestionezi inventarul poate fi o modalitate excelentă de a economisi în contextul companiilor mici.

Urmând aceste 3 sfaturi de bază, poți fi ferm convins că vei avea o abordare financiară mai sănătoasă pentru compania ta, dar ele îți pot și consuma mult timp dacă alegi să le faci manual. Softuri de contabilitate precum WizCount oferă numeroase avantaje prin comparație cu sistemele manuale. Astfel, un software asigură toate funcțiile realizate și de un sistem manual, diferența fiind că toate calculele sunt realizate automat, iar procesul este mult mai rapid. Spre exemplu, este nevoie să introduci un vendor în soft doar o dată, iar apoi vei putea folosi aceleași informații pentru a procesa plăți viitoare fără a mai fi nevoie de alte detalii. Alege, deci, cea mai bună variantă pentru finanțele companiei tale, dar și cea mai simplă pentru tine.