De ce este automatizarea contabilității o idee bună?

automatizarea contabilitatii wizcount m

În ultimele luni, multe companii și-au schimbat abordarea de business și au căutat instrumente tehnologice care să le ajute să își continue activitatea fără prea multe întreruperi sau modificări. Fără îndoială, această experiență va schimba modul în care ne raportăm la legătura dintre muncă și tehnologie.

Momentul lockdown-ului a scos în evidență avantajele tehnologiei pentru a ține companiile pe linia de plutire și a echilibra mai bine noi moduri de muncă cu posibile pierderi”, spune Anca Cîrstoiu, Division Manager Small & Medium Business. „Mergând mai departe, automatizarea are potențialul să ajute chiar și cele mai mici companii să țină costurile sub control și să-și eficientizeze operațiunile.”

Automatizarea nu doar  înlocuiește anumite procese manuale, ci potențează capabilitățile angajaților și susține trecerea operațiunilor de business la nivelul următor. Unul dintre domeniile în care acest lucru este cel mai vizibil și mai relevant este în zona de contabilitate, acolo unde soluțiile moderne de software pot valorifica potențialul extraordinar al echipelor de contabilitate.

De ce? Avantajele oferite de un soft de contabilitate sunt directe și concrete, astfel că el devine rapid indispensabil companiilor care îl utilizează.

  1. Economii de timp

Fără îndoială, cel mai tangibil beneficiu al automatizării contabilității este timpul ce poate fi economisit pentru echipă. Dacă o soluție software nu doar că preia, dar și crește viteza cu care erau realizate anterior calcule sau rapoarte contabile, orele economisite altfel pot fi utilizate de echipă pentru alte activități – spre exemplu, în loc să petreacă ore verificând soldurile și facturile de la furnizori, contabilul poate lucra îndeaproape cu managerii departamentelor pentru a analiza tendințele financiare și a gândi, împreună, planurile potrivite de dezvoltare. Economiile de timp se simt cel mai bine atunci când vine vorba despre reconcilieri – în condițiile în care un soft precum WizCount include deja toate informațiile necesare, verificările contabile și rapoartele aferente nu mai ocupă ore sau chiar zile întregi, ci sunt gata (și corecte) în doar câteva minute.

  1. Productivitate sporită

Economiile de timp amintite anterior conduc, negreșit, la o productivitate mai mare a echipei de contabilitate, care poate rezolva mai multe în aceeași perioadă de timp. Acest lucru le dă posibilitatea să adauge un plus de valoare muncii lor – să fie adevărați parteneri pentru echipele de management ale companiei și să îi ghideze pe membrii acestora către sănătatea și stabilitatea financiară a acesteia.

  1. Acuratețea datelor

Indiferent cât sunt de atenți, oamenii nu sunt infailibili, iar greșelile tot pot apărea, mai ales atunci când vine vorba de cifre și numere. Avantajul unei soluții automate este că acest tip de erori este pur și simplu imposibil. WizCount poate crea zeci de intrări de date într-un timp foarte scurt și poate calcula în timp real starea cash flow-ului, cu risc zero ca datele să fie incorecte.

  1. Acces rapid la date și informații

Nu demult, contabilitatea era 100% dependentă de hârtie. Contabilii erau nevoiți să țină rafturi întregi de dosare cu facturi și chitanțe nu doar pentru autorități, ci și pentru că acestea erau și singurele modalități prin care puteau verifica, de exemplu, plăți realizate. O simplă hârtie rătăcită putea însemna ore întregi de căutări sau telefoane pentru a obține o copie astfel încât să se poată încheia, de exemplu, calculele de final de an fără riscul unor amenzi pentru neconformitate. Cu un software automat, însă, devine extrem de rapid și simplu să găsești orice tip de informație – și nu doar facturi, ci și informații despre furnizori, despre vânzări, despre clienți, toate stocate pe aceeași platformă și organizată în categorii clare. În plus, toate aceste informații sunt stocate în siguranță și pot fi accesate de oriunde.

  1. Acces de la distanță

Acum câteva luni, un soft care să facă posibil accesul de la distanță era doar „nice to have”. Era, mai degrabă, un beneficiu care suna bine, însă pe care nu îl considerai, ca manager de companie, a fi complet necesar. Până la urmă, oamenii veneau de la birou și nu era o pierdere prea mare dacă, în cele câteva ore sau zile în care nu erau fizic la sediu, nu aveau acces complet la toate datele. Viața lumii de business din martie începând a schimbat, însă, complet perspectiva:  posibilitatea lucrului de la distanță a fost, în unele cazuri, singurul lucru care a făcut diferența între continuarea activității în condiții aproape normale și suspendarea operațiunilor. Posibilitatea de a continua să facturezi de acasă, să pregătești raportările cerute de autorități sau chiar și să vezi în timp real cum stai cu finanțelele au fost un avantaj major în ultimele luni. Iar cum viitorul rămâne imprevizibil, accesul web la WizCount ce asigură continuarea activității contabile de oriunde reprezintă acum un adevărat „must have”.