Comunicarea este un aspect obligatoriu ce face parte din procesul de implementare a unui sistem ERP.
Un soft ERP are rolul de a atinge scopuri particulare, indiferent ca vorbim despre cresterea profitului sau de o mai buna eficienta intr-o companie. Indiferent de cat de costisitoare sau complicata este implementarea ERP, aceasta nu va avea impact asupra business-ului daca nu va exista o strategie de comunicare bine pusa la punct intre managerii si angajatii companiei.
Multe companii ofera angajatilor sesiuni de training in urma implementarii ERP atat pentru a-i obisnui sa lucreze cu acest software, dar si pentru a creste nivelul de comunicare intre angajati in intreaga organizatie.
Iata cateva sfaturi de luat in considerare pentru a spori nivelul de comunicare in compania dumneavostra in urma implementarii unui sistem ERP:
• Anuntati schimbarea. Astfel, angajatii companiei vor fi interesati sa ia parte la trainingul de formare pentru utilizarea unui soft ERP.
• Comunicarea timpurie. Asigurati-va ca informati din timp angajatii cu privire la schimbarea care va avea loc la nivelul intregii orgaizatii.
• Distribuiti FAQ. Incercati sa faceti un set de intrebari frecvente si raspunsuri pe care sa le trimiteti intern la toata organizatia sau departamentul care va trece prin implementarea unui sistem ERP.
• Comunicare constanta. Incercati sa mentineti o comunicare continua cu angajatii pe parcursul trainingului, sa-i tineti la curet cu update-urile si stadiul in care se afla implementarea ERP. Astfel, le va fi mai usor sa se concentreze si sa retina informatiile primite pe parcursul procesului de formare si acomodare cu softul ERP.
• Tineti cont de feedback. Feedback-ul angajatilor nu trebuie niciodata neglijat, mai ales pe parcursul trainingului si implementarii ERP.
Communicarea este o componenta esentiala pentru strategia generala de management a schimbarii la nivel organizational. Folosind idei si tactici inovatoare pentru a transmite diverse informatii ce tin de procesul de implemetare a sistemului ERP catre angajati o sa va asigure o implementare usoara si cu succes.