MANAGEMENTUL STOCURILOR: RAPID, SIMPLU SI EFICIENT CU AJUTORUL UNUI SOFTWARE FINANCIAR PERFORMANT

shutterstock 155297267 e1537278792664

Distributia de marfuri este coloana vertebrala a comertului global, iar compania dumneavoastra este o veriga importanta in supply chain. Insa unul dintre elementele de baza ale activitatii dumneavoastra este si sursa unora dintre cele mai complexe probleme: gestiunea stocurilor.

FIFO nu este eficient fara automatizare si analiza computerizata

Implementarea sistemului FIFO (primul intrat, primul iesit) a rezolvat multe din problemele companiilor de distributie in ce priveste reducerea stocurilor invechite si, implicit, a pierderilor. Insa aceasta procedura de lucru este la fel de eficienta ca si sistemul utilizat pentru a o implementa.

Daca inca va bazati pe inventare efectuate manual si liste de inventar pregatite pe hartie de angajati, este aproape imposibil sa nu se strecoare o eroare in acestea. In plus, inventarierea manuala nu ofera o imagine reala a nivelului stocurilor – prima receptie de marfa sau comanda livrata dupa inventariere va invalida rezultatele acesteia.

Probabil ca nu vi se pare ca ar exista vreo legatura intre gestiunea stocurilor si software financiar WizCount, insa acesta face parte integranta dintr-un sistem computerizat eficient de implementare si monitorizare a FIFO.

Software financiar WizCount – instrumentul de care au nevoie toate companiile de distributie

Sa ne inchipuim un scenariu simplu: aveti o intalnire de afaceri cu un client care mentioneaza ca ar dori sa suplimenteze comanda deja transmisa cu alte produse sau cu cantitati mai mari din produsele deja comandate.

Un al doilea scenariu: incercati de mai multe luni sa cresteti cota de piata prin reducerea pierderilor si optimizarea conditiilor contractuale oferite clientilor. Totusi, luna de luna, inregistrati acelasi nivel al stocurilor invechite. In plus, nu reusiti sa creati un echilibru in zona de depozitare intre elementele cu miscare rapida si cele cu miscare lenta pentru o utilizare mai buna a spatiului disponibil.

Pentru ambele scenarii – si  multe altele care apar in activitatea dumneavoastra zilnica, sistemul software financiar WizCount este solutia rapida si eficienta de care aveti nevoie, astfel:

[accordion title=”1.Optimizati nivelului stocurilor in functie de cerere” is_open=”yes”]

Un program de contabilitate puternic cum este WizCount va permite sa efectuati analize istorice a nivelului stocurilor de produse si sa le comparati cu evolutia comenzilor. Astfel, veti avea o imagine de ansamblu asupra tendintelor de pe piata si veti putea planifica mai eficient planul de achizitii in functie de cerere.

Programul financiar WizCount este capabil sa compileze cantitati mari de date si sa va prezinte informatiile in format grafic, usor de interpretat. In plus, puteti pregati rapid rapoarte financiare pe care vi le solicita partenerii de afaceri sau investitorii.[/accordion] [accordion title=”2.Aveti acces in orice moment la nivelul stocurilor in timp real” is_open=”no”] „”

 

Prin interfatarea cu softul de gestiune, sistemul software financiar WizCount va ofera o imagine in timp real a cantitatii de produse existente in depozitul companiei dumneavoastra. Astfel, in cazul primului scenariu prezentat, tot ce aveti de facut in timpul intalnirii cu clientul este sa accesati softul WizCount de pe laptop, sa verificati nivelul stocurilor pentru produsele dorite si sa ii confirmati clientului comanda suplimentata.[/accordion]

[accordion title=”3. Monitorizati cu atentie stocurile cu miscare rapida si lenta” is_open=”no”]

Unele produse – mai ales cele din categoria FMCG – sunt solicitate cu o frecventa mai mare decat altele, cum ar fi produsele electrocasnice mari. Printr-o atenta monitorizare a fluxului de aprovizionare si vanzare, puteti identifica volumul si frecventa ideala de refacere a stocurilor pentru ca toti clientii sa gaseasca produsele solicitate pe stoc in orice moment.

Softul de contabilitate WizCount va permite, de asemenea, sa optimizati nivelul comenzilor pentru elementele de inventar cu miscare lenta, pentru a reduce volumul de stocuri stagnante, care ocupa mult spatiu in depozit, va blocheaza fondurile financiare si au o frecventa scazuta de iesire.[/accordion]

[accordion title=” 4.Reduceti cantitatea de elemente de inventar invechite” is_open=”no”]

Produsele care raman pe stoc dincolo de perioada de valabilitate reprezinta o pierdere pentru compania dumneavoastra, deoarece nu mai pot fi puse in comert, ci distruse. Aceasta pierdere poate fi semnificativa daca principalele categorii de produse pe care le distribuiti sunt cele perisabile.[/accordion]

Utilizand software financiar WizCount, veti putea monitoriza cu atentie stocurile de produse in functie de data de expirare si sa implementati mai eficient FIFO in momentul pregatirii comenzilor.

Wizrom Software va ofera mai mult decat contabilitate prin software financiar WizCount – un instrument de afaceri puternic si adaptat cerintelor din domeniul dumneavoastra de activitate. Solicitati o oferta personalizata la adresele de email office@wizrom.rosales@wizrom.ro si la numarul de telefon +40 742 035 496.